Predviđa se da će isporuke slušalica s proširenom realnošću (XR) porasti za rekordnih 3,9 milijuna jedinica u 2024. godini, odnosno ostvariti rast od skoro 50% na godišnjoj razini, prognoza je Counterpoint Global XR (VR/AR). Glavni pokretači tržišta će biti Appleov Vision Pro, koji će u prodaju u SAD-u 2. ​​veljače (s prednarudžbama koje počinju 19. siječnja), utjecati će na ukupnu veću prodaju od čega će imati koristi vodeći proizvođači. Očekivanja su da će Apple ove godine prodati oko pola milijuna Vision Pro, svojih slušalica za miješanu stvarnost (MR). Usto, 2024. godine također će prenijeti zamah tržišta iz 2023. godine, očekuje se nekoliko novih XR uređaja od Mete i Sonyja.

Prijelaz na MR

U ovoj godini, uz snažan rast tržišta, očekuje se i još jedna velika novost – prijelaz s čiste virtualne stvarnosti (VR) na MR jer najveći globalni proizvođači, žure lansirati MR (mixed reality) proizvode ili nadograđuju već postojeće slušalice.

-- tekst se nastavlja nakon oglasa --

 

Predviđa se da će proširena stvarnost (AR) porasti za 54% u odnosu na prethodnu godinu u 2024., suprotstavljajući se trendu trogodišnjeg uzastopnog pada. Taj rast potaknut će XREAL-ove Air 2 i Air 2 Pro AR naočale, koje su ubrzo postale najprodavanije AR naočale u Kini. Osim XREAL-a, koji cilja na veći segment potrošača, AR će poticati proizvodi visokih specifikacija i visoke cijene u nišnom segmentu poduzeća. Međutim, sa samo oko 2%, AR će ostati mali doprinos ukupnim XR isporukama.

Regionalna tržišta

Sjeverna Amerika je već bila najveći doprinos isporuci XR s gotovo 70% najprodavanijih Meta slušalica isporučenih u regiji. To će dodatno rasti u 2024. godini jer je Appleov Vision Pro dostupan za prodaju isključivo u SAD-u veći dio svoje prve godine. Dok Europa ostaje glavno tržište, kao i njezino gospodarstvo, očekuje se da će njezin udio na XR tržištu još više zaostajati za Sjevernom Amerikom zbog sporijeg usvajanja i ograničenog sadržaja. Streaming ne uzima maha kao slučaj upotrebe, strogi propisi o igricama te obrazovni i poslovni segmenti, u kojima je XR popularan u Kini, budući da je niša, rast u Kini također će ostati spor u 2024. godini. Ostatak Azije i Pacifika imao je koristi od lansiranje Sonyjevog PlayStationa VR2, koji je dobro prošao u matičnoj zemlji Japanu, među nekoliko velikih XR tržišta u regiji, zajedno s Južnom Korejom, Australijom i Novim Zelandom koji će nastaviti sa snažnim rezultatima u 2024. godini.

 

 

Vezane objave